Obserwuj

Dodawanie kontrahenta

System mKsięgowość oferuje pobieranie danych polskich kontrahentów z bazy GUS na podstawie NIP, bez konieczności ich ręcznego wprowadzania. Dane można pobrać z dwóch poziomów:

  •  z szablonu dokumentu w czasie jego wprowadzania w zakładkach Przychody / Dokumenty lub Wydatki / Dokumenty,

 

  • bezpośrednio w zakładce Kontrahenci.

W celu pobrania danych wystarczy jedynie wpisać NIP i kliknąć w przycisk lupki.

Informacje mogą być również wprowadzone ręcznie. Dotyczy to zwłaszcza przypadków, gdy wprowadzane są dane osoby fizycznej nie posiadającej NIP. Wówczas przed zapisaniem zmian należy zaznaczyć pole osoba prywatna.

Także w przypadku kontrahenta zagranicznego dane z bazy GUS nie mogą zostać pobrane. Należy pamiętać, aby wprowadzić także właściwy kraj - jest  on istotny dla tworzenia deklaracji VAT-UE.

Oprócz danych kontaktowych w danych kontrahenta można zapisać:

  • Rodzaj płatności i Termin płatności - będą automatycznie podpowiadane dla każdej wystawianej faktury dla danego kontrahenta;
  • Rachunek bankowy - w przypadku otrzymania płatności od kontrahenta system automatycznie rozpozna ją i podepnie pod właściwy dokument, w przypadku braku numeru rachunku operację bankową będzie można połączyć z dokumentem w zakładce Rozrachunki;
  • E-mail - będzie podpowiadany zawsze w przypadku wysyłki faktury drogą elektroniczną.
Czy ten artykuł był pomocny?
Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 0
Masz więcej pytań? Wyślij zlecenie

0 Komentarze

Zaloguj się, aby dodać komentarz.
Oparte na technologii Zendesk