Obserwuj

Automatyczne łączenie rozrachunków

Do zakładki Rozrachunki przekazywane są operacje bankowe właściciela konta firmowego. Każda operacja składa się z następujących danych:

  1. data wykonania przelewu
  2. zmiana kontrahenta wraz ze statusem - znak zapytania dla nierozpoznanego, ptaszek dla rozpoznanego automatycznie lub ręcznie
  3. nazwa kontrahenta z bazy mKsięgowość - kontrahent zostanie rozpoznany na podstawie numeru rachunku bankowego
  4. nazwa kontrahenta z przelewu
  5. tytuł przelewu
  6. potwierdź/zmień typ operacji - znak zapytania dla niepotwierdzonego, ptaszek dla potwierdzonego
  7. obecny typ operacji
  8. kwota przelewu (wychodzące ze znakiem minus)
  9. kwota pozostała do rozliczenia
  10. status rozliczenia - znak zapytania dla niepotwierdzonego, ptaszek dla rozliczonego

System na podstawie specjalnego algorytmu próbuje rozpoznać i połączyć operację bankową z właściwym dokumentem, który znajduje się w systemie. Służą do tego:

  • numer rachunku bankowego podpięty pod kontrahenta - jeśli jest nam znany i wprowadzony w czasie dodawania kontrahenta system automatycznie podepnie operację bankową pod dokument
  • TID - dla faktur kosztowych płaconych z mKsięgowości, o ile automatycznie wygenerowany numer nie zostanie usunięty przez użytkownika
  • nazwa kontrahenta przekazywanego przez mBank - jeśli istnieją faktury sprzedażowe na kwotę operacji i posiadają statusem nieopłacone to system próbuje połączyć dokumenty na podstawie podobnej nazwy kontrahenta

W przypadku, gdy system nie połączy operacji bankowej z dokumentem w dniu migracji danych z mBanku do mKsięgowości (np w przypadku, gdy dokument kosztowy nie jest jeszcze wprowadzony) system nie podejmie kolejnej próby łączenia pozycji i operacje bankowe z dokumentami powinny zostać połączone ręcznie.

Czy ten artykuł był pomocny?
Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 0
Masz więcej pytań? Wyślij zlecenie

0 Komentarze

Zaloguj się, aby dodać komentarz.
Oparte na technologii Zendesk