Obserwuj

Rozliczenie ZUS osoby współpracującej

W celu wprowadzenia kosztu firmy dotyczącego składek ZUS osób współpracujących należy skorzystać z dostępnego szablonu ZUS właściciela znajdującego się w zakładce Wydatki/Dokument/Dodaj wydatek  i zaksięgować wydatek analogicznie jak składkami ZUS właściciela.

W celu wprowadzenia składek ZUS ręcznie należy postępować zgodnie z poniższymi krokami:

1. Przejdź do zakładki Wydatki / Dokumenty i wybierz szablon ZUS właściciela.

2. Wybierz kontrahenta z listy (tworzony automatycznie po przeliczeniu miesiąca na podstawie parametru zdefiniowanego w Ustawienia / Właściciel / Dane do ZUS), uzupełnij numer dokumentu, daty, w przypadku spółek wybierz wspólnika oraz wprowadź kwoty składek ZUS. Jeśli któraś  jest zerowa to nie ma potrzeby usuwania pozycji - system zapisze jedynie te, które mają wprowadzone kwoty. Kliknij w przycisk Zapisz i zaksięguj, aby zapisać zmiany.

3. Podobnie jak składki generowane automatycznie, składki wprowadzane ręcznie można zapłacić bezpośrednio z systemu lub oznaczyć jako zapłacone.

Czy ten artykuł był pomocny?
Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 0
Masz więcej pytań? Wyślij zlecenie

0 Komentarze

Zaloguj się, aby dodać komentarz.
Oparte na technologii Zendesk